تاريخچه تكنولوژي آموزشي از آغاز تا كنون:

يكي از ابعاد تكنولوژي آموزشي ، استفاده از وسايل در آموزش است. استفاده از وسايل سمعي و بصري در آموزش به سالهاي 1900 باز مي گردد.

همراه با اختراع و ساخت سمعي وبصري جديد كتابهايي نيز در زمينة آموزش بصري نوشته شد كه نقش اصلي در آموزش را وسايل ايفا مي كردند. با شروع جنگ جهاني دوم كانون فعاليتها در زمينة سمعي و بصري از محافل تعليم و تربيت به ارتش آمريكا منتقل شد. در اين دوران كه تا اواسط دهه 1940 به طول انجاميد از نظر سرمايه گذاري در توليد فيلم هاي آموزشي و وسايل سمعي وبصري رشد بي سابقه صورت گرفت تا حدي كه بسياري از كارشناسان نقش آن را در نتايج جنگ دوم جهاني قابل توجه شمرده اند.

به دليل سابقه موفق بكارگيري وسايل سمعي وبصري در آموزش يكسان نيروهايي كه از نظر اطلاعات در سطوح مختلف واز نظر تعداد قابل ملاحظه بودند توجه به اين وسايل بعداز جنگ جهاني دوم بيشتر شد لذا تحقيقاتي در زمينة رسانه هاي سمعي و بصري انجام شد. در اين تحقيقات تأكيد اصلي بر يافتن ويژگي هاي هر وسيله و چگونگي تأثير ونقش اين ويژگيها در يادگيري شاگردان بود.[1]




1-   هاشم ـ فرادانش ـ مباني نظري تكنولوژي آموزشي ـ تهران ـ سمت ـ 1372 ـ ص 19.


اسکوپ ، مطالب مختلف علمی و سرگرمی وسايل ,سمعي ,آموزش ,آموزشي ,بصري ,تكنولوژي ,تكنولوژي آموزشي ,سمعي وبصري ,وسايل سمعي ,تاريخچه تكنولوژي ,تاريخچه تكنولوژي آموزشي منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فخرالدین نوری بررسی تخصصی کالا برقی عفاف نامه محمدرضا حسین زاده سایت مرکز دانلود akhbar tecnolozh6 WOW MUSIC