اولين مرحله ـ استفاده از وسايل آموزشي:

بين سالهاي 1960 ـ 1950 جريانهاي جديدي در زمينة علوم انساني به خصوص علوم تربيتي به وقوع پيوست كه در واقع اين دهه و دهه بعد را به صورت نقطة عطفي در تاريخ تكنولوژي آموزشي در آورد.

ابتدا با توجه به الگوها و نظريات ارتباط بر فراگرد ارتباط شامل فرستنده ، گيرنده، كانال و وسيله انتقال پيام تأكيد داشت.

صاحب نظران علوم ارتباطات در الگوهاي خود تأكيد  مي كردند كه در يك فراگرد ارتباط بايد به تمام عوامل موجود و مؤثر در اين فراگرد توجه داشت. نه اينكه تنها به وسيله ارتباط توجه داشته باشيم آن هم به صورتي كه بسياري از متخصصان وسايل سمعي وبصري تا آن زمان انجام مي دادند بنابراين از اين ديدگاه كل فراگرد اهميت داشت و وسيله ارتباط در واقع در اولويت دوم قرار مي گرفت در ابتدا اين ديدگاه بلافاصله تأثيري بر رشد تكنولوژي آموزشي نگذاشت ولي بتدريج نفوذ آن در توسعه دامنه تكنولوژي آموزشي مورد توجه قرار گرفت


اسکوپ ، مطالب مختلف علمی و سرگرمی ارتباط ,آموزشي ,فراگرد ,توجه ,وسيله ,تكنولوژي ,تكنولوژي آموزشي ,وسيله ارتباط ,فراگرد ارتباط ,اولين مرحله ,وسايل آموزشي منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

باز تولید اندیشه Juliannaqvjbrp54 Home مجله زندگی rylieyuxbw736 homepage Anime City ایران تفکر