تاريخچه و مفهوم تكنولوژي آموزشي :

 

تكنولوژي آموزشي به معناي اعم چيز تازه اي نيست ، قدمت آن را مي توان هم زمان با قدمت تعليم و تربيت دانست اما تكنولوژي آموزشي به معناي خاص خود كمتراز يك قرن است كه مورد توجه متخصصان تعليم وتربيت قرارگرفته است . در طول اين مدت برداشت از مفهوم تكنولوژي همواره متفاوت بوده است.

گروهي تكنولوژي آموزشي را كار با ابزارهايي مانند انواع پروژكتورها وفيلم مي دانند ودسته اي ديگر تصورشان ازاين رشته كاربرد مواد آموزشي است ومي گويند كاربرد هر ماده اي درآموزش اعم از گچ يا ابزار بسيار ساده معلم ساخته تا پيچيده همه استفاده ازتكنولوژي درآموزش است .  بعضي ديگر كاربرد روشها و فنون مختلف تدريس و طراحي درس را تكنولوژي آموزشي مي دانند. گروهي نيز تكنولوژي آموزشي را بسان معجزه اي مي دانند كه قادر است مشكلات آموزشي ناشي از فضاي كم، تعداد زياد دانش آموزان ، عدم كارايي معلمان را حل كند.[1]

گروهي نيز تكنولوژي آموزشي را به عنوان جزئي از فلسفه حاكم بر برنامه ريزي يك كشور مي دانند.




1-   خديجه ـ علي آبادي ـ مقدمات تكنولوژي آموزشي تهران ـ دانشگاه پيام نور( 1368 ) ص 6.


اسکوپ ، مطالب مختلف علمی و سرگرمی آموزشي ,تكنولوژي ,دانند ,كاربرد ,گروهي ,مفهوم ,تكنولوژي آموزشي ,مفهوم تكنولوژي ,مفهوم تكنولوژي آموزشي منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

راه مبین اخبار ایرانی آموزشی ون چوب تخته نرد و حکم شرطی آنلاین با پول واقعی فیلم , اهنگ , خبر , سریال پشتیبانی شبکه در کرج motorbarg بوی خوش وجود